Запобігання корупції


Запобігання проявам корупції Головний спеціаліст з питань протидії корупції управління Держпраці у Миколаївській області.

Телефон довіри: (0512) 50-01-35

Перелік нормативно-правових актів у сфері запобігання та протидії корупції

(наведений перелік постійно оновлюється у зв’язку із змінами у законодавстві)

Витяг з Кодексу України про адміністративні правопорушення, 1984 (із змінами)

«Глава 13-А Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією

Стаття 172-4. Порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності

Стаття 172-5. Порушення встановлених законом обмежень щодо одержання подарунків

Стаття 172-6Порушення вимог фінансового контролю

Стаття 172-7. Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів

Стаття 172-8. Незаконне використання інформації, що стала відома особі у зв’язку з виконанням службових повноважень

Стаття 172-9. Невжиття заходів щодо протидії корупції»

Витяг з Кримінального кодексу України, 2001 (із змінами)

«Розділ XV Злочини проти авторитету органів державної влади, органів місцевого самоврядування та об’єднання громадян

Стаття 356. Самоправство

Стаття 357. Викрадення, привласнення, вимагання документів, штампів, печаток, заволодіння ними шляхом шахрайства чи зловживання службовим становищем або їх пошкодження

Стаття 358. Підроблення документів, печаток, штампів та бланків, збут чи використання підроблених документів, печаток, штампів»

«Розділ XVII Злочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов’язаної з наданням публічних послуг

Стаття 364. Зловживання владою або службовим становищем

Стаття 366. Службове підроблення

Стаття 366-1. Декларування недостовірної інформації

Стаття 367. Службова недбалість

Стаття 368.  Прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою

Стаття 368-2. Незаконне збагачення

Стаття 368-4. Підкуп особи, яка надає публічні послуги

Стаття 369. Пропозиція, обіцянка або надання неправомірної вигоди службовій особі

Стаття 369-2. Зловживання впливом

Стаття 370. Провокація підкупу»

У Національному антикорупційному бюро України(далі -  НАБУ) працює безкоштовна телефонна лінія : 0-800-503-200 для більш  тісної взаємодії з громадськістю.

У НАБУ повідомили, що зателефонувавши за цим номером, громадяни можуть залишати звернення (пропозиції, зауваження, заяви, скарги), запити на отримання публічної інформації, отримувати інформацію про діяльність НАБУ, дізнаватися графік роботи громадської приймальні, а також повідомляти про кримінальні корупційні правопорушення.

Повідомлення громадян, отримані працівниками НАБУ в телефонному режимі, будуть належним чином зареєстровані, оформлені та передані для опрацювання компетентним підрозділам.

Телефонна лінія працює у  будні дні з 9 до 18 годин. Дзвінки безкоштовні як зі стаціонарних, так і з мобільних телефонів. Також в робочому режимі продовжує  працювати і міський номер для звернення громадян (044) 246-34-11.

П Л А Н

роботи  управління Держпраці у Миколаївській області

щодо питань запобігання та протидії корупції

на 2019 рік

№ з/п

Назва  заходу

Термін виконання

1 Звіт щодо виконання плану заходів з питань запобігання та протидії корупції за минулий 2018 рік До 07.01.2019р.

2

Аналіз інформації щодо осіб, уповноважених на виконання функцій держави, які притягнуті до адміністративної відповідальності у відповідності до Кодексу України про адміністративні правопорушення за порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» (постанова Кабінету Міністрів України від 04 вересня 2013 року № 706 «Питання запобігання та виявлення корупції») Протягом року

3

Надання практичної допомоги щодо заповнення декларацій про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за 2018 рік (постанова Кабінету Міністрів України від 04.09.2013 № 706 «Питання запобігання та виявлення корупції») Протягом року

4

Розроблення Плану роботи Управління з питань протидії корупції Управління у сфері запобігання па 2019 рік Листопад - грудень 2018р

5

Проведення навчальних заходів для державних службовців Управління щодо виконання вимог антикорупційпого законодавства Протягом року

6

Проведення семінарів з питань порядку декларування майна, доходів, витрат і зобов'язань фінансового характеру особами, уповноваженими на виконання функцій держави Січень-квітень 2019р

7

Подання до Державної служби України з питань праці інформації:

-      про факти корупції і злочинних діянь, що вчиненні посадовими особами Управління;

-        про початок перевірки Управління правоохоронними, контролюючими та інспекційними органами в тому числі отриманих запитів про надання документів

Протягом року (в термін 7 ДНІВ 3 дня надходження інформації)

8

Виконання заходів щодо виявлення конфлікту інтересів та його усунення, а також виявлення сприятливих для вчинення корупційних правопорушень ризиків у діяльності посадових і службових осіб Управління Протягом року

9

Участь у проведенні антикорупційної експертизи проектів нормативно-правових актів Управління Протягом року

10

Розміщення на офіційному веб-сайті Управління та у засобах масової інформації публікацій з питань забезпечення антикорупційної політики Протягом року
11 Проводити роз'яснювальну роботу з новопризначеними державними службовцями з питань запобігання та протидії проявам корупції і дотримання етики поведінки державного службовця Протягом року

12

Надання структурним підрозділам Управління та окремим працівникам роз'яснень щодо застосування норм антикорупційпого законодавства Постійно

13

Проводити заходи передбачені Антикорупційною програмою Державної служби України з питань праці на 2018 – 2020 роки Щоквартально до 25 числа

14

Проведення перевірки стану дотримання державними службовцями вимог фінансового контролю Протягом року

15

Інформування у письмовій формі начальника Управління про факти, що можуть свідчити про вчинення корупційних правопорушень посадовими особами Управління У разі виявлення фактів, що можуть свідчити про вчинення корупційних правопорушень

16

Розгляд звернень, що надійшли до Управління, про факти корупції та інші діяння, які порушують чинне антикорупційне законодавство При надходженні звернень
17 Участь у службових розслідуваннях (перевірках) з метою виявлення причин та умов, що сприяли вчиненню корупційних правопорушень У разі виявлення порушень
18 Участь у роботі конкурсної комісії з відбору кандидатів на посади державних службовців Протягом року
19 Запровадження дієвого механізму зворотного зв'язку з громадськістю щодо повідомлень про виявлені факти корупційних правопорушень (розроблення анонімної анкети) Протягом року
20 Взаємодія з підрозділами Миколаївської області спеціально уповноваженими суб’єктами у сфері протидії корупції Протягом року

ПАМ’ЯТКА

для посадових осіб - суб’єктів декларування
управління Держпраці у Миколаївській області

«Про типи декларацій, підстави та строки їх подання»

Законом України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 (далі - Закон) передбачено чотири типи декларацій суб'єкта декларування та одне повідомлення до Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - НАЗК ):

  1. Щорічна.
  2. Перед звільненням.
  3. Після звільнення.
  4. Кандидат на посаду.
  5. Нове повідомлення про суттєві зміни в майновому стані (форма змін).

І.  Щорічна

Відповідно до ч.1 ст.45 Закону суб’єктом декларування щороку подається декларація у період з 00 годин 00 хвилин 01 січня до 00 годин 00 хвилин 01 квітня. Така декларація охоплює звітний рік (попередній рік) за період з 01 січня до 31 грудня включно.

Наприклад: в 2017 році в період з 01 січня до 01 квітня треба подати декларацію за 2016 рік.

Відповідно до ч.4 ст.45 Закону упродовж семи днів після подання

декларації суб’єкт декларування має право подати виправлену декларацію.

ІІ.  Перед звільненням

Відповідно до ч.2 ст.45 Закону суб'єкт декларування, який припиняє діяльність, пов'язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, повинен подати декларацію.

Під припиненням діяльності, пов'язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, мають на увазі наступне:

а)  фактичне звільнення;

б)  перехід на посаду, яка не підпадає під дію пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 3 Закону, тобто не потребує подання декларації.

Якщо звільнення відбувається з ініціативи працівника, то така декларації подається до припинення повноважень, але не пізніше дня звільнення.

Якщо припинення зазначених функцій відбулося з ініціативи роботодавця, декларація подається не пізніше двадцяти робочих днів з дня, коли суб'єкт декларування дізнався чи повинен був дізнатися про таке припинення.

На практиці днем, коли суб'єкт декларування дізнався чи повинен був дізнатися про таке припинення, є дата ознайомлення особи з наказом про звільнення або одержання нею трудової книжки.

Декларація суб'єкта декларування, який припиняє діяльність, пов'язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, подається за період, який не був охоплений раніше поданими деклараціями.

Наприклад: якщо особа звільняється 07.07.2017, то їй необхідно подати декларацію до зазначеної дати за 2017рік за період з 01 січня по 07 липня.

Якщо суб’єкт декларування звільняється або іншим чином припиняє діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, до подання ним щорічної декларації за попередній рік (наприклад, 15 січня 2017 року), то йому рекомендується подавати щорічну декларацію за попередній рік (2016 рік) та окрему декларацію (тип декларації «перед звільненням») за період, який не був охоплений раніше поданими деклараціями, тобто з 1 січня 2017 року до 14 січня 2017 року включно. Це зумовлено тим, що за різний звітний період (наприклад, 2016 та 2017 роки) застосовуються різні розміри прожиткового мінімуму.

Дана рекомендація зазначена в питані 2 «Роз ’яснення щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю», затвердженого рішенням НАЗК від 11.08.2016 №3.

ІІІ.  Після звільнення

Відповідно до ч.2 ст.45 Закону декларація суб’єкта декларування, який припинив діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, подається до 00 годин 00 хвилин 01 квітня року, наступного за звітним роком, у якому було припинено таку діяльність. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація.

Наприклад: якщо особа звільнилась або перейшла на посаду, що не потребує подання декларації, в 2017році, то їй необхідно подати декларацію (тип «після звільнення») в 2018 році з 01 січня до 01 квітня за звітний рік - 2017.

                                                     VІ. Кандидат на посаду

Відповідно до ч.3 ст.45 Закону особа, що претендує на зайняття посад, зазначених у пункті 1, підпункті «а» пункту 2 частини першої статті 3 Закону, подає декларацію до призначення або обрання особи на посаду.

Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому особа подала заяву на зайняття посади (участь у конкурсі).

Наприклад: якщо особа призначається на посаду в 2017 році, то вона подає декларацію за 2016 рік.

                                                     V. Форма змін

Відповідно до частини другої статті 52 Закону, у разі суттєвої зміни у майновому стані суб’єкта декларування, а саме отримання ним доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених на 1 січня відповідного року, зазначений суб’єкт у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна зобов’язаний письмово повідомити про це Національне агентство з питань запобігання корупції.

Зазначена інформація вноситься до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - Реєстр), через власний персональний електронний кабінет в розділі «Нове повідомлення про суттєві зміни в майновому стані».

Виправлені повідомлення про суттєві зміни у майновому стані суб’єкта декларування до Реєстру не подаються.

Відповідно до ч.2 ст. 49 Закону України «Про запобігання корупції» юридичні особи публічного права зобов’язані перевіряти факт подання суб’єктами декларування, які в них працюють, декларацій та повідомляти Національне агентство з питань запобігання корупції про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій у визначеному ним порядку.

За порушення антикорупційного законодавства передбачено адміністративну ві дповідальність. Так, згідно ст.172-6 «Порушення вимог фінансового контролю» Кодексу про адміністративні правопорушення передбачено адміністративну відповідальність у вигляді штрафу, розмір якого становить:

  1. Несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, - тягне за собою накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (850 - 1700 грн.).
  2. Неповідомлення або несвоєчасне повідомлення про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента або про суттєві зміни у майновому стані - тягне за собою накладення штрафу від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1700 - 3400 грн.).
  3. Дії, передбачені частиною першою або другою, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу від 100 до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1700 - 5100 грн.) з конфіскацією доходу чи винагороди та з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю строком на 1 рік.

Додатково:    інформація про особу, яка вчинила корупційне правопорушення вноситься до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення.

 

Корупційні ризики в діяльності  державних службовців

Як відомо,  корупція  є  однією  із  найнебезпечніших  загроз правам людини,  демократії,  правопорядку,  чесності та соціальній справедливості, вона перешкоджає  економічному  розвиткові  та загрожує  належному  і  справедливому  функціонуванню  країн,  має негативні  фінансові наслідки для громадян,  компаній і держав,  а також для міжнародних установ.
На сьогоднішній  день  в  нашій  державі  здійснюється  низка заходів у сфері запобігання та протидії корупції, більша частина з яких направлена саме на запобігання корупції,  як  і  в  більшості країн Європи.
Одним із  основних  напрямів  у  сфері запобігання корупції є виявлення корупційних ризиків,  які можуть виникнути в  діяльності державних  службовців,  а також усунення умов та причин виникнення цих ризиків.
Вказані корупційні ризики постійно  досліджуються  науковцями та   громадськими   організаціями   у   різних  сферах  державного управління.
При цьому,  за поширеністю  корупційні  ризики  в  діяльності державних службовців можна розташувати в такому порядку:

  •      - недоброчесність державних службовців;
  •      - виникнення конфлікту інтересів;
  •      - безконтрольність з боку керівництва;
  •      - наявність дискреційних повноважень.

ПРАВИЛА ЕТИЧНОЇ ПОВЕДІНКИ В ДІЯЛЬНОСТІ ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБОВЦІВ

Згідно зі статтею   37 Закону України «Про запобігання корупції» від 14 жовтня 2014 року Національне агентство з питань корупції затверджує загальні правила етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування.

Державні органи, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування у випадку необхідності розробляють за забезпечують виконання галузевих кодексів чи стандартів етичної поведінки їх працівників, а також інших осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, прирівняних до них осіб, які здійснюють діяльність у сфері їх управління.

Особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування  під час виконання своїх службових повноважень зобов’язані:

  • Неухильно додержуватися вимог закону та загальновизнаних етичних норм поведінки, бути ввічливими у стосунках з громадянами, керівниками, колегами і підлеглими.
  • Представляючи державу чи територіальну громаду, діяти виключно в їх інтересах.
  • При виконанні своїх службових повноважень дотримуватися політичної нейтральності, уникати демонстрації у будь –якому вигляді власних політичних переконань або поглядів, не використовувати службові повноваження в інтересах політичних партій чи їх осередків або окремих політиків. Дане положення не поширюється на виборних осіб та осіб, які обіймають політичні посади.
  • Особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, діють неупереджено, незважаючи на приватні інтереси, особисте ставлення до будь – яких осіб, на свої політичні погляди, ідеологічні, релігійні та інші особисті погляди чи переконання.
  • Сумлінно, компетентно, вчасно, результативно і відповідально виконувати службові повноваження та професійні обов’язки, рішення та доручення органів і осіб, яким вони підпорядковані, підзвітні або підконтрольні, не допускати зловживань та неефективного використання державної і комунальної власності.
  • Не розголошувати і не використовувати в інший спосіб конфіденційну   та іншу інформацію з обмеженим доступом, що стала їм відома у зв’язку з виконанням своїх службових повноважень та професійних обов’язків, крім випадків, встановлених законом.

Особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, незважаючи  на приватні інтереси, утримуються від виконання рішень чи доручень керівництва, якщо вони суперечать закону, самостійно оцінюють правомірність наданих керівництвом рішень чи доручень та можливу шкоду, що буде завдана у разі виконання таких рішень чи доручень.

Куди поскаржитись на корупцію?

0-800-507-001 — гаряча лінія Генеральної прокуратури України щодо порушення прав фізичних осіб- підприємців та господарюючих суб’єктів;

0-800-501-482 — гаряча лінія СБУ щодо особливо-небезпечних злочинів проти держави;

0-800-507-309 — урядова телефонна гаряча лінія;

(044) 256-11-10 — приймальня МВС України;

(044) 256-00-31 — пряма телефонна лінія національного агентства з питань державної служби (якщо вам відомі випадки корупції серед державних службовців);

Якщо корупційне правопорушення має регіональний масштаб, зверніться у відповідні установи свої області. Поскаржитись на корупційні правопорушення у Миколаївської області можна за телефонами:

Я з Миколаївської області

(0512) 47-25-16— гаряча лінія Миколаївської обласної прокуратури
(0512) 53-12-00 — приймальня МВС України у Миколаївській області
(0512) 49-03-22 — гаряча лінія СБУ в Миколаївській області

НАЦІОНАЛЬНЕ АНТИКОРУПЦІЙНЕ БЮРО УКРАЇНИ

03035, м. Київ, вул. Василя Сурикова, 3

Телефон: 044-246-34-11

Е-mail : ihfo@nabu.gov.ua

Картинки по запросу запобігання корупції

Методичні рекомендації з питань запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій  держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб.