Радіо «FM Миколаїв»: трудові права та гарантії осіб з інвалідністю


03 грудня  2018 року ранковий ефір на  радіо «FM Миколаїв» (92 FM) було присвячено темі реалізації трудових прав та гарантій людей з інвалідністю.

Участь в обговоренні зазначеної теми взяла інспектор праці - заступник начальника відділу додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів управління Держпраці у Миколаївській області Олена Чернова.

Під час прямого ефіру Олена Чернова повідомила, що права громадян на працю, у тому числі людей з інвалідністю, закріплені у Конституції України. Між тим, для людей з інвалідністю державою передбачені певні державні гарантії.

Слухачам радіо ефіру  було повідомлено, що при прийомі на роботу особі з інвалідністю не встановлюються випробувальний термін. Роботодавець повинен пам’ятати, що за вимогами  індивідуальної програми реабілітації,  працівнику з інвалідністю  може встановлюватися режим роботи на умовах неповного робочого дня (неповного робочого тижня).  Між тим, режим роботи може бути змінено (скорочено) лише за бажанням самого працівника, який має групу інвалідності. Також без наявності згоди працівника з інвалідністю його не можуть залучати  до виконання надурочних робіт та робіт у нічний час.

Під час радіоефіру було розкрито питання щодо:

оплати праці у разі встановлення неповного робочого дня:

надання та тривалості  основної, додаткової відпустки осіб з інвалідністю;

тривалості відпустки без збереження заробітної плати передбаченої  для осіб з інвалідністю.

Відповідаючи на питання ведучої Галини Самойленко, фахівець управління Держпраці у Миколаївській області  повідомила слухачам про гарантії, що надаються працівникам з інвалідністю,  пов’язані з розірванням трудового договору, зокрема у разі  скорочення чисельності або штату.

Наприкінці ефіру Олена Чернова визначила спільний напрямок роботи з Миколаївським регіональним центром зайнятості  та підкреслила ефективність реалізації трудових прав працівників з інвалідністю, що досягається за результатами співпраці соціальних партнерів.