Проведена роз’яснювальна робота з підприємницями м.Очаків та Очаківського району щодо організації діяльності

26 січня 2017

Представники управління Держпраці у Миколаївській області та Головного управління ДФС у Миколаївській області за підтримки  Регіональної ради підприємців при Миколаївській облдержадміністрації провели зустріч з підприємцями  м.Очаків та Очаківського району. Зустріч пройшла під егідою взаємодії між органами виконавчої влади та підприємцями.

За особливістю географічного положеннятериторія Очаківського району Миколаївщини належить до приморської зони, то й не дивно, що підприємницька діяльність більшості  присутніх суб’єктів господарювання пов’язана з сезонним бізнесом.

Учасників зустрічі ознайомили з нововведеннями у податковому та трудовому законодавстві запровадженими з початку 2017 року. Окремо увагу приділили саме підприємцям, які провадять сезонну діяльність.

У своєму виступі начальник відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів управління Держпраці у Миколаївській області Єгор Кордік визначив умови для запровадження ненормованого робочого часу на підприємстві. Окреслив пакет документів, який повинен мати суб’єкт підприємницької діяльності з кадрового та бухгалтерського діловодства за умови використання найманих працівників, а саме :

·         письмовий трудовий договір. Типовим зразком, якого може слугувати форма трудового договору запропонована центром зайнятості, але права та обов’язки сторін доречно б було розширити, відповідно до встановленого режиму дня, умов праці, особливостей господарської діяльності підприємця;

·         документи діловодства щодо прийому, звільнення працівника, надання йому відпусток, тощо;

·         положення про оплату праці;

·         документи, підтверджуючі облік робочого часу, нарахування та виплату заробітної плати;

·         посадові інструкції працівника, тощо.

Також визначено особливості зберігання та внесення записів у трудову книжку, зокрема про прийняття, переведення та звільнення працівників. Окрему увагу присутніх було зосереджено на трудові  книжки працівників, які працюють на умовах трудового договору у фізичних  осіб – суб’єктів  підприємницької діяльності без створення юридичної особи з правом найму, та фізичних осіб,  які  використовують  найману  працю,  пов’язану  з наданням послуг (кухарі,  няньки,  водії  тощо) – вони повинні зберігатися безпосередньо у працівників, наведено перелік принципів, за якими визначається різниця між договорами цивільно-правового та трудового характеру.

Учасникам зустрічі роз’яснили, що наразі наглядові органи проводять роз’яснювальну роботу, метою якої є попередження порушення законодавства, перевірок щодо легалізації трудової зайнятості наглядові служби на цьому етапі не проводять. Проте, необхідно бути обачними, під видом «робочих груп», діють шахраї, які нібито перевіряють в місцях здійснення торгівлі питання укладання трудових договорів та оплати праці найманим працівникам та під загрозою великих штрафів вимагають у підприємців гроші.

З метою попередження випадків подібних шахрайських дій роз’яснено, що роботодавець має право вимагати у осіб, що прийшли нібито для здійснення перевірки, відрекомендуватися та пред’явити службові посвідчення, направлення на проведення перевірки конкретного роботодавця та підставу для проведення перевірки (звернення, доручення, лист УПФУ, УФСУ, ухвала суду тощо). Занести дані службових посвідчень (П. І. Б., посаду, орган, який представляє, номер посвідчення, дату видачі, термін дії) у журнал перевірок чи на окремий аркуш паперу, при відмові – викликати поліцію для з’ясування осіб, що прибули з метою нібито проведення перевірки та їх повноваження.

Зустріч завершилась брифінгом посадових осіб.